Nog 1 uur..... - Reisverslag uit Wodonga, Australië van Heleen Hoes - WaarBenJij.nu Nog 1 uur..... - Reisverslag uit Wodonga, Australië van Heleen Hoes - WaarBenJij.nu

Nog 1 uur.....

Blijf op de hoogte en volg Heleen

11 Augustus 2016 | Australië, Wodonga

Zo, de koffers zijn gepakt en gewogen ( en goed bevonden).Gisteravond hebben we het (voorlopig) laatste spelletje gespeeld en over anderhalf uur zullen we hier vanuit Wodonga vertrekken richting Melbourne. Dan zitten de 5 weken Australie er alweer op. Het is een cliché…maar man, man, wat vliegt de tijd.
Het afgelopen weekend waren we ook in Melbourne. In een prachtig hotel hebben we de zaterdagnacht geslapen. Alleen de drie uur ( als je door rijdt) durende rit ernaar toe is al zeer de moeite waard.
We hebben in de stad het Sealife Aquarium bezocht en zijn met een antieke tram door een deel van het centrum gereden en zondag zijn we naar de Queen Vicoria Markethall geweest. Bovendien hebben we ook nu weer door een park gelopen . Parken zijn er hier ruim voldoende en allemaal even mooi en netjes onderhouden. Je mag gewoon over het gras lopen en overall staan bankjes waar je in de zon of juist in de schaduw kan zitten.Of lekker op het gras. Bovendien staan bijna overall wel 1 of 2 barbeque’s die je mag gebruiken.

En toen waren we zondagavond weer thuis en dan gaat de tijd opeens razendsnel. Maandag heb ik nog een keer erwtensoep gekookt ( he…het is winter he!)
Dinsdag hebben we een prachtige tocht gemaakt richtoing Mount Buffalo. Hier ligt sneeuw. Maar onderweg bleek dat er zoveel gladheid zou zijn onderweg dat we de sneeuwkettingen zouden moeten gebruiken. Toen hebben we besloten om naar Bright tegaan. Een leuk, hip toeristen plaatsje waar het nu niet druk was maar waaraan je wel kon zien dat het straks in de zomer een druk bezochte plaats is. We hebben daar genoten van de rivier en de reddingsoefening die er gehouden werd. We hebben de brouwerij bezocht (was gesloten) en geproefd. We hebben een chocoladezaakje bezocht (en ook geproeft) en zijn via een werkelijk geweldig mooie route naar Dederang gereden waar de ouders van Breanna ons verwachtten voor het galgenmaal. Na lekker gegeten te hebben en verwend te zijn met cadeautjes gingen we weer naar Wodonga. Nog 1 dag te gaan

De laatste dag wilden we naar het militaire museum hier in Wodonga. Helaas was dit gesloten. We besloten om nog een laatste keer naar Albury te gaan. daar hebben we nog een paar winkeltjes bezocht die we nog gemist hadden of die een herhalingsbezoek verdienden en daarna gezellig naar de film geweest. Ook leuk. Toen eten gehaald bij Zambrero en ijs bij de Italiaan en dat lekker thuis opgegeten. Nog een laatste keer boerenbridge gespeeld en toen ,voor ons voorlopig, de laatste australische nacht.

Nu is het donderdagochtend , bijna 12.00 uur, en staan de koffers gepakt, ga ik nog een keer proberen dit stukje te plaatsen ( Wim, jouw problem met je reactie heb ik ook vaak gehad. Ik schrijf het nu eerst in Word en knip en plak het dan in waarbijnjij…..want ooh wat is het frustrerend als je schrijft en het verdwijnt voor je het kan plaatsen).
Over een uur stappen we in de auto en gaan we weer op pad.

• 11 Augustus 2016 - 10:09

Pa:

Mooi verhaal weer .
    Goede reis en
    Tot gauw

• 11 Augustus 2016 - 14:09

Tante Ger:

Wat heb je ons fijn mee laten genieten.
    Goede reis.

• 11 Augustus 2016 - 17:00

Lydia De Cock:

Haha, ik wilde jullie een goed reis wensen, maar ik zie dat het in Melbourne nu 01.00 's nachts is. Jullie zijn dus al even onderweg... Voorzichtig met die koffers vol mooie herinneringen hè!