terug in Wodonga - Reisverslag uit Wodonga, Australië van Heleen Hoes - WaarBenJij.nu terug in Wodonga - Reisverslag uit Wodonga, Australië van Heleen Hoes - WaarBenJij.nu

terug in Wodonga

Blijf op de hoogte en volg Heleen

23 Juli 2016 | Australië, Wodonga

Na een paar heerlijke dagen in Sydney zijn we nu weer in Wodonga.
Zaterdag 16 juli vertrokken we smorgens. Het was mooi zonnig weer. Onze eerste stop was in Holbrooke. Hier wordt de nieuwe Zambrero gebouwd. Het lijkt al een mooi gebouw te worden. Leuk om te zien. In het dorp ligt een submarine waar we even de benen hebben gestrekt en waar we, zoals we bij elke volgende stop zouden doen, het toilet bezochten en op Pokemons hebben gejaagd.
Via een mooie route kwamen we in Tarcutta. Hier besloten we te gaan lunchen. Een bord langs de weg beloofde ons een markt waar we wel even over wilden lopen. De markt was het woord markt niet waard maar leuk was het wel en Marcel scoorde een stapel boeken voor een prikkie. Bovendien vonden we een tentje waar we heerlijk gegeten hebben. Daarna weer verder, nog 425 km te gaan tot Sydney.Toen we daar aankwamen was het inmiddels eind van de middag en spitsuur in en rond Sydney. Breanna reed ons met Marcel als wegwijzer prima dwars door de drukte naar het hotel Y City South, woodburnstreet.
We hadden twee kamers op verschillende verdiepingen. Eerst even de boel bovengebracht en daarna op zoek naar een maaltijd. Niet te ver weg vonden we een steegje met allemaal oosterse eettentjes. Bij een van deze tentjes hebben we indisch gegeten. Lekker hoor. Na een klein ommetje nog een spelletje Carcassonne gespeeld beneden in de eetzaal en daarna een welverdiende nachtrust.
Het ontbijt was van half 8 tot half 10. We spraken met elkaar af om half 9. Ontbijt van geroosterd brood met jam of pindakaas, melk met verschillende cereals en koffie, thee en sap. Eenvoudig maar lekker en voldoende.
Hierna zijn we met de trein naar St. James gegaan en vandaar uit richting het operahouse gelopen.
Via een mooie wandeling langs het water, de prachtige Great botanical Gardens en het huis van de gouveneur kwamen we bij het operahouse. Wat indrukwekkend allemaal.
Vanaf de trappen bij het Opera house zagen we een plek waar het erg druk was. Eerst dachten we dat er misschien iets was gebeurd maar iedereen leek wel rustig dus misschien was er iets bijzonders te zien. Tot we tussen al die mensen liepen…toen bleek dat , werkelijk iedereen, op Pokemon jacht was. Bizar!! Zwart van de mensen en allemaal met hun telefoon op jacht naar iets wat er niet is. Van alle leeeftijden, hele gezinnen , allemaal met hun blik op de telefoon of tablet. Lachwekkend.
We hebben deze dag heel wat kilometres gelopen maar het was zeer de moeite waard.
S avonds hebben we bij een italiaans restaurant heerlijk gegeten.
Maandag zijn we na het ontbijt met een boot rondgevaren. We hadden een hop on- hop off ticket gekocht en konden tijdens 24 uur afstappen en weer opstappen wanneer we maar wilden. Alleen het varen was al erg leuk. We ziijn bij een eiland geweest waar tot 1990 mensen in quarantaine werden gehouden voordat ze Australie in mochten. De doucheruimten waar ze ontsmet werden brrr. Heel veel valiezen en koffers, de slaapruimten enz. Indrukwekkend.
Daarna was het tijd voor een strandje. Heerlijk. Breanna met haar voeten in het water. Echt vakantie.
Weer terug in de stad zijn we naar de Sydney Tower Eye geweest. Een hoge toren waar je in kan end an een schitterend uitzicht hebt over de stad. We waren net voor zonsondergang boven en hadden werkelijk een prachtig uitzicht over de stad. Zeker de moeite waard.
Na een stevige wandeling kwamen we weer bij het hotel waar we nog even een spelletje hebben gespeeld en toen was het weer tijd om te rusten.
Dinsdag was het weer mooi weer. Wat boffen we toch.
We zijn weer gaan lopen en hebben een ander deel van de stad bezocht. We zijn eerst richting vismarkt gelopen. Hier hebben we onze ogen uitgekeken naar alle mooie uitstallingen van kreeften, krabben, garnalen en nog meer garnalen, oesters, sardientjes, enz,enz,enz.
Daarna zijn we doorgelopen naar Pyrmont Pointpark. Aan het water hebben we een poosje zitten lezen in het zonnetje of juist in de schaduw .Na een paar uur zijn we weer gaan lopen en hebben in een pub wat gedronken. Daarna het Queen Victoria Building bekeken. Een heel mooi gebouw met chique winkels.
Na nog een stevige wandeling waren we weer bijna bij het hotel en besloten om meteen iets te gaan eten in de Spicy Aley (het steegje) zodat we neit meer heen en weer hoefden te lopen. Lekker Ramen gegeten bij het japanse tentje. Een sort soep met vlees en groenten. Ik had het nog nooit gegeten maar het was lekker!
Woensdag hebben we weer ingepakt en zijn naar de Blue Mountains gereden. Dat is prachtig om te zien werd ons verteld. Nu hadden we pech dat het regende en dat het nogla mistig was. Toen we uiteindelijk bij een uitzichtpunt waren konden we dus de waterval wel horen maar absoluut niet zien. Je zag ongeveer 5 a 10 meter vooruit en daarna was het een dikke grijze deken…..
Jammer maar helaas. Na een prachtige tocht dwars kwamen we bij eenhuisje in het bos waar we lekker geluncht hebben en daarna zijn we doorgereden tot Cowra waar we eenhotel vonden en een familiekamer kregen. Gezellig. Eindelijk hebben we de ,al dagen geplande, fish and chips gegeten en daarna een spelletje boerenbridge gespeeld. Heerlijk geslapen en de volgende ochtend om 9 uur weer de sleutel ingeleverd. In het plaatsje lekker ontbeten en toen weer richting Wodonga. De zonnenbrillen konden weer op want na de natte dag van gisteren was het nu weer zoning en mooi.

En inmiddels is het weer zaterdag. Gisteren zijn we naar de ouders van Breanna geweest. Haar moeder was jarig en we hebben daar gezellig met elkaar gegeten.Het regende gisteren de hele dag e nook vandaag vallen er veel buien maar gelukkig schijnt a fen toe de zon.
Met vallen en opstaan heb ik dit bericht gemaakt en ik hoop dat ik het nu ook nog in zijn geheel verzonden krijg.
Alex is met Breanna mee om een hek te repareeren en ik ga maar eens kijken of mijn koffie nog drinkbaar is. Tot zover deze keer.

• 23 Juli 2016 - 16:55

Susan:

Wat een heerlijk verhaal Heleen fijn dat jullie zo genieten!!!

• 23 Juli 2016 - 17:05

Lydia De Cock:

WOW!!!

• 23 Juli 2016 - 17:19

Tante Ger.:

Lieve luitjes.
    Wat een gezellig verslag,en wat fijn dat jullie zo genieten.Jammer van de waterval
    Maar jullie hebben heel wat indrukken op gedaan.
    En dat allemaal in een ander deel van de wereld.
    Geniet nog maar even door.

• 23 Juli 2016 - 19:19

Joke Ge Rijst:

Heerlijk zoveel te lezen. Jullie hebben echt vakantie! Geniet maar fijn. Liefs.

• 23 Juli 2016 - 20:22

Esther:

Klinkt leuk, gezellig en echt vakantie-achtig! Fijn om te lezen zo vieren wij het een beetje mee met jullie!! Dikke kus voor alle vier!!

• 24 Juli 2016 - 09:24

Suzan Hoes:

O, Heleen, wat een mooi verhaal. We genieten er echt van.
    Nog een mooie tijd daar en hartelijke groeten van ons.

• 25 Juli 2016 - 12:04

Pa:

Heerlijk om het mooie verhaal te lezen en te proeven dat jullie het goed hebben met elkaar. Laat Alex maar uitkijken met het repareren van het hek .Zien hem anders nog wel Agrarier worden .
    Blijf genieten dan doe ik het ook met jullie mee.
    Dikke kus van uit Hippo